Thursday, December 8, 2011

Macam2 cerita dLm 1 EnTry....

Assalamualaikum...

Dari mana nk mula pon x tau la .... dah lama giler x hapdet blog nih... smua cerita berkisah kan Cik Hana....
mula dgn yg ni dulu...

Cerita Per-1
Bak kata org tua2 lentur buluh biar lah dr rebongnya, rebong kalau dh jadi buluh nk lentur apa nya lagi kan dh keras kematukan silap2 boleh patah...pic kat bawah nih lah yang dimaksudkan dgn rebong ...hahahaha

Mula2 sesi pembelajaran b'jln dgn lancar dan baik skali...dan Cik Hana sngt b'semangat.
dan aku sgt kagum dgn hasil yang Cik rebong aku lakukan.... sangat teruja masa ni...


Posisi rukuk smua dah ok.... dan sujud pon agak ok mula nya..... sejuk perot Ummi ngandung kan Cik Rebong nih....

dan tetiba knapa ni terjadi.....adakah cara En Suami ngajar membuat kan Cik Rebong confuse....hahahahahahaha.... x pe Cik rebong usaha tangga kejayaan....kita akan usaha lagi bersama-sama.

Cerita yg ke-2

 Ni lah birthday girl. kajap je masa dah 3 tahun anak ummi rasa baru je lagi Cik Hana lahir....ermmmm jadi hargai lah masa.....buat sekian kali nya Cik Hana x dpt rasa birthday party atas sebab kebizian En Suami yg b'keja di luar kawasan liputan..Kpada n Suami: " x pe B, u x yah rasa bersalah mmg masa x m'izinkan ada masa kita buat yer....". :-( (tp dlm hati ish mcm nnk gigit jer kamu!!!!) hahahahaha...
 Kerana kerakusan ku kek ini telah menjadi begitu yer.......x per Cik Hana itu di namakan seni yer ada juga sentuhan dari Ummi kamu kan... :-)
Yang pasti skali lagi yang kami ber-2sangat teruja nak tiup lilin tu....lambat sgt nk tggu Cik Hana.....sabor je lah....
 Muncung kena lebey kalau x mana padam lilin tu kan.... tp takut muncung tu kang yang t'bakor...... ish....ish...
Dan sekali lagi ber-2 gak yang over nk jgak potong kek tu...... sibuk jer.....

Selamat hari lahir to anak Ummi: Semoga dipanjang kan umur, dimurah kan rezeki, jadi anak yang solehah n berjaya di dunia n akhirat. AMIN...... Sayang Cik Hana Sesangat ..... MUAAAAAHHHHH.....

Cerita ke-3

Dia semakin besar..... kalau dulu nk potong rambut dia nih mmg lah susah, dia kan membuat tindakan luar kawalan menangis  mcm kena dera smua org lalu kat depan kedai akan tgk dalam pnya....dan aku sprt biasa buat muka x tau jer....oh sekarang tidak lagi semudah A B C dengan slogan " Kecantikan adalah hak milik setiap insan" dia dgn rela nak potong rambut......
Macam org besar duduk kat saloon baca magazine kan tp dia bkan baca tp tgk gmbar je sebab tak reti baca lagi kan.....!!!!! sampai senget2 kepala amoi ni nak potong rmbut Cik Hana....

tekun abis kan tgk gambar smentara nak tunggu amoi tu ambik sikat.... macam ni lah bagus tak yah nk memekik telolong .... good!!!!!good.... lain kali kita boleh g saloon sama2 kan.....

Cik Hana marah kat amoi tu sebab rambut tu jatuh atas buku dia kan "ish kotor...." ...... huhuhuhuhu....

Cerita ke-4
Dah Abis dah......sbb nk tido mata dah ngantuk esok keja...( eleh kecoh mcm dia sorang lah keja kan....)...


Tuesday, October 4, 2011

Perghhhhh..... lama giler tak hupdet..

Assalamualaikum.....

Lama sesangat tak hupdet blog nih....nasib Baik x berkubur jer blog ni.
Nk cari penyapu jap nk sapu dulu sawang2 n habuk dulu.

Tuesday, February 15, 2011

EnTri PenDek ....


SaLaM MaULiDuR RaSuL untuk semua umat Islam..........."




****Nota kaki: Puan Amy saya tak dapat nak tunai kan lagi permintaan anda utk mengupload gambo umah, kerna ke busy an ku melampau2 ....tp aku ku coba jgk nnti yek.....tq

****dalam proses nk meng upload gambo untuk part 2, hari pencen abah.......

Monday, February 14, 2011

SuDaH TiBa MaSa UnTuK BeReHat... Part 1...

Salam.....


Nama : En Suhaimin Bin Yunan
DOB: 17 Jan 1953
Tmpt berkhidmat    : Sek Keb Penjom, Sek Keb Merapoh, Sek Keb Felda Chegar Perah, Sek Keb Lubuk
 Kulit, Sek Keb Sg Koyan n Sek Keb Clifford.....









kisah idop saper lak kat atas ni.....?????? lain dan bukan ini lah secebis kisah idop abah ku....kang nak tulis semua kang letih lak nk baca....jadi patik dgn berbesar hati m'buat ringkasan shj....
entri kali ni khas aku taip untuk abah kesayangan ku...kenapa nk buat entri utk dia????why???? suka ati aku lah ni kan blog aku wakakakaka.....lelaki yang aku sayang ni telah selesai m'laksanakan amanah yang tlh diberikan kpda nya iaitu mendidik anak bangsa, dengan kata lain "dah pencen". cepat nya masa dah 58 thun umur abah. ni nk stori mory skit, ramai org kata keja cikgu ni senang, pada aku keja cikgu ni lah yg paling m'guji kesabaran cukup lah aku jd cikgu ganti 1 thun dh x larat rasenye... bukan senang nk didik ank orang, t'cubit skit kang jap g sampai lah mak bapak diaorg kt skolah ngamuk mcm org gila....klu tak garang kang x dgr kata lak lpas tu exam x lulus datang lg mak bapak kata cikgu x pandai ajar anak diaorang sbb tu bodoh. mana tak nye, budak2 zaman skarang ni bkn mcm kita dulu2, kita dulu klu kena rotan senyap jer , gila ko klu mak n abah tau mau makan sedas dua lagi hubuan kah peha ni wakaka smpai lebam....tp aku x dpt sembunyi gak sbb dari darjah 1 hingga darjah 6 stu skolah dgn abah....ni dah masuk kisah idop aku lari topic ni, sila kembali kepangkal jalan wahai tuan punya blog....





sssyyyyyhhhhhhhh....senyap lalu dpan bilik guru besar bising kang kena denda kutip sampah....jln sambil jengkek kaki.....



ABAH, dikesempatan yang ada ini angah nak mengucapkan selamat bersara n berehat untuk abah....pada angah abah dah jalankan tanggungjawab yg tlah diamanah kn dgn baik dan terbaik...ramai dah anak murid abah berjaya . salah sorang nya aku lah wakakaka????berjaya ker???? muahhehe5x



jap lagi smbung citer kita layan gambar yang ada dulu, ko ader???? mesti lah x der kan????
Cik Hana buat muka x puas ati jer kena bangun awal...dier punya ngamuk dlm keta mcm nk tercabut gegendang telinga.....balik Lipis kali aku drive sendiri En Suami outstation jd x leh balik same....kira nya kali ni kitaorg balik nk buat kejutan kat abah la....tp acara dh jln separuh baru kitaorg smpi..wahahahaha terlambat suda...



nagamuk pnya ngamuk smpai x leh pujuk dah aku n mayin biar jer, last skali tetido balik....anak...oh...anak....sabar jer la....



sempat lg berposing kt keta pengantin....yang kurus  n tinggi sprt pokok kelapa tu adik bongsu aku...n yg gemuk mcm pokok balak tu AKU lah......lg mau tanya...




ni lah pengantin yang di rai pada hari tersebut....aku syang kamu sesangat....


ni tgh tahan air mata sedey dgr ucapan last abah.....tak per abah dah tiba masa abah b'santai kat umah merehat kn badan dh berpuluh-puluh tahun keja.....




Smbg skit lagi citer ...panjang tul entri kali nih.....ringkasan stori2 yg aku nk share sama kamu smua...


1) Aku masih ingat lagi masa aku darjah 3, abah masuk kelas masa tu dier kena ganti cikgu bersalin subjek pendidikan seni.... aku terpanggil lah ABAH dalam kelas lalu dgn muka yang garang n selamba nyer dia menjawab siapa abah kamu?????? muahhahahahaha ...malu siot. Mana bole panggil abah dlm kelas...( masihkah abah ingat?????)


2) Masa darjah 5 aku jadi pengawas yg sangat gengster kt skolah maklumlah anak cikgu besar, aku dah cedera kan anak orang dgn membaling pembaris kayu besar yg warna kuning tepat kena kat dahi....dasyat kan aku ni . dan abah t'paksa menjawab ngan mak ayah budak tu , nasib baik mak ayah budak tu kata anak dia tu mmg nakal ...wakakakaka...nama budak tu helmi.....( masihkah Abah ingat????)


3) Masa darjah 6 lak aku g pancit kan tayar basikal budak pompuan kelas aku...sbb tak nak ikot cakap aku....wakakaka....lps tu ayah budak tu datang naik moto kapcai, datang umah bg tau abah.....wakakakak dush...dush....kena ketuk kt kepala....( masihkah abah ingat????)


4) Masa darjah 4 - 6 aku selalu ambik kuih kat kantin tak bayar....kata jerk kat mak cik kantin masuk dalam buku hutang abah....dah lah tu siap belanja kawan2 ....( masihkah abah ingat??????)


bnyk lg ....smbg kat part 2 lak....ader lagi nk masuk gambar....
bye!!!!




Wednesday, January 5, 2011

kakak Auni...

Salam......


wah b'jaya lg utk hapdet blog... ni  pon gmbr2 lapuk yer....balik kmpg ari tu bnyk btol aktiviti dh mcm wakil rakyat......dgn g hntr kakak Auni daftar skolah, org kawen nyer, blik umah en suami pon...dll...


muler dgn cite anta kakak g daftar skolah....wah cpat mase b'lalu kakak dh darjah 1...kebetulan masa tarikh tu smua org bz jd kami m'offerkn diri utk m'hntr kakak slain m'cari p'galaman ....wah...tp yang paling x puas ati adalah Cik Hana coz dia dipaksa bangun awal...wakakaka b'kerut2 dahi pantang salah skit mesti melalak...m'guji kesabaran btol...nasib baik ader nenek....LUV U so kuat Pn Norsiah....


layan gambo2 yg smpt di snap gambo mase nk g jer mase daftar x smpat ambik coz bnyk btol halangan2 nyer.....





 Ni lah Kakak Auni Bam (tembab), nenek tetap bg senyoman  yg menawan....okey semua, sile perhatikan muke Cik Hana yg b'kerut tanda protes kene bgun pagi.....wakakaka...




muke Cik Hana senyom t'pakse....ok la tu dh nk senyom kalo tak muke mcm hareeeemmmm.....sian dier....




setelah di pujok2 di beri kate2 motivasi oleh ummi dier Cik Hana sudah mula mau ceria okey.......smpi skolah jer Cik Hana yg ketar kapla...lari sana sini suker sngt ramai kawan klu bole smua bdk nk di tegor nyer....sabo jer Cik Hana umo kamu 4 taun nnti ummi anta g school yer....

Abis jer hal daftar kakak auni dlm pukol 11.30am kami trus hntr nenek balik umah lps tu g Kg penjom lak g kenduri kawen En Nonet (kawan en suami....) tp syang nyer x smpat nk mkn kenduri perot aku buat hal......wawawawawa....aku dah set nk mkn nasi minyak tp x kesampaian....
sila layan gambo2 yg adooo.....

Selamat Pengantin Baru Yer En Nonet....


Siler tengok yer mate pengantin...wah En Nonet sabo lor...lu nampak gelojoh lah bro.....wakakakaka
(wah sedap jer mulot kater kt org, mase aku kawen dulu agak nyer aku yg gelojoh !!!!!)


aper lah yang Cik Hana dok tengok sampai t'nganga mulot dier....?????????


En Suami yg t'cinta lu ttp mantain... wa tau lu tgh tahan nafas x bagi nampak perot lor kan????? wakakaka..



Aper la yang Cik Hana geram sangat kat kakak alya tu yang pasti ....
(Alya ni adik Kakak Auni, berbeda wrna kulit nyer...) 

gambar ummi dier x smpt nk snap sbb wa punya perot sangat sakit lor....



HABIS SUDAH......












suspek...

salam....


pergh.....lamer btol x menconteng, bukan setakat berhabuk jer siap bersawang lagi blog nih.....siap kene tegor lg dgn Dak Tam a.k.a Erin lama tak hapdet....


entry kali ni nk stori pasal suspek....sbelom tu nk cakap tq sesangat kt mr A'ar n Pn Liza kerna sudi dtg ker teratak sayerrrr.....nnti saya bincang dgn en suami biler nk buat kunjungan balas ke kuantan lak yer.....jauh tu....wawawawa...Insyallah.... 
sambung pasal "SUSPEK": (butir-butir)


nama:    Adam Bin A'ar (bkn nama sebenar)
umur:    1 tahun lebih...
tinggal:  kuantan






apa yg telah dilakukan oleh suspek?????? budak yg comey ini sangat cerdik + "notti" tidak pernah ku jumpa budak 1 taun boleh m'nganjeng dlm erti kate lain m'gejek orang wooooo.....


ni stori nyer...suspek nih anak Mr. A'ar, dtg umah b'malam di rumah....hobi suspek suker m'getuk kapla org lor jadi yang jadi mangsa tentu lah Cik Hana yang manje ini (ketuk2 manjer jer tp mangsa sajer jer nk felling lebih2)......wawawawa....pantang kene skit jer trus melalak. lagi suke lah si adam ni ngaco dier......





















 
mangsa m'nunjukan lokasi di mana kapla nya diketuk....sambil b'kata akit...mi akit....(mi tu bkan mee goreng tp ummi)


biase lah budak2kan tp...si suspek ni lain skit....lpas die ketuk kapla cuk cik hana...cik hana pon m'geluarkan sore dia yg merdu n nyaring itu.....tau tak aper suspek buat.....dier akan m'buat muka sebegini sambil m'geluarkn bunyi bunyian m'gikut mcm mana cik hana ni nangis....wahhhhh hebat....dr kesian kat cik hana aku trus ketawa....wakakakaka notti tau adam ni....


 
sgt t'hibur dgn telatah si adam nihhh....tu ler cite psal suspek yg b'nama adam.....

Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI