Monday, February 14, 2011

SuDaH TiBa MaSa UnTuK BeReHat... Part 1...

Salam.....


Nama : En Suhaimin Bin Yunan
DOB: 17 Jan 1953
Tmpt berkhidmat    : Sek Keb Penjom, Sek Keb Merapoh, Sek Keb Felda Chegar Perah, Sek Keb Lubuk
 Kulit, Sek Keb Sg Koyan n Sek Keb Clifford.....









kisah idop saper lak kat atas ni.....?????? lain dan bukan ini lah secebis kisah idop abah ku....kang nak tulis semua kang letih lak nk baca....jadi patik dgn berbesar hati m'buat ringkasan shj....
entri kali ni khas aku taip untuk abah kesayangan ku...kenapa nk buat entri utk dia????why???? suka ati aku lah ni kan blog aku wakakakaka.....lelaki yang aku sayang ni telah selesai m'laksanakan amanah yang tlh diberikan kpda nya iaitu mendidik anak bangsa, dengan kata lain "dah pencen". cepat nya masa dah 58 thun umur abah. ni nk stori mory skit, ramai org kata keja cikgu ni senang, pada aku keja cikgu ni lah yg paling m'guji kesabaran cukup lah aku jd cikgu ganti 1 thun dh x larat rasenye... bukan senang nk didik ank orang, t'cubit skit kang jap g sampai lah mak bapak diaorg kt skolah ngamuk mcm org gila....klu tak garang kang x dgr kata lak lpas tu exam x lulus datang lg mak bapak kata cikgu x pandai ajar anak diaorang sbb tu bodoh. mana tak nye, budak2 zaman skarang ni bkn mcm kita dulu2, kita dulu klu kena rotan senyap jer , gila ko klu mak n abah tau mau makan sedas dua lagi hubuan kah peha ni wakaka smpai lebam....tp aku x dpt sembunyi gak sbb dari darjah 1 hingga darjah 6 stu skolah dgn abah....ni dah masuk kisah idop aku lari topic ni, sila kembali kepangkal jalan wahai tuan punya blog....





sssyyyyyhhhhhhhh....senyap lalu dpan bilik guru besar bising kang kena denda kutip sampah....jln sambil jengkek kaki.....



ABAH, dikesempatan yang ada ini angah nak mengucapkan selamat bersara n berehat untuk abah....pada angah abah dah jalankan tanggungjawab yg tlah diamanah kn dgn baik dan terbaik...ramai dah anak murid abah berjaya . salah sorang nya aku lah wakakaka????berjaya ker???? muahhehe5x



jap lagi smbung citer kita layan gambar yang ada dulu, ko ader???? mesti lah x der kan????
Cik Hana buat muka x puas ati jer kena bangun awal...dier punya ngamuk dlm keta mcm nk tercabut gegendang telinga.....balik Lipis kali aku drive sendiri En Suami outstation jd x leh balik same....kira nya kali ni kitaorg balik nk buat kejutan kat abah la....tp acara dh jln separuh baru kitaorg smpi..wahahahaha terlambat suda...



nagamuk pnya ngamuk smpai x leh pujuk dah aku n mayin biar jer, last skali tetido balik....anak...oh...anak....sabar jer la....



sempat lg berposing kt keta pengantin....yang kurus  n tinggi sprt pokok kelapa tu adik bongsu aku...n yg gemuk mcm pokok balak tu AKU lah......lg mau tanya...




ni lah pengantin yang di rai pada hari tersebut....aku syang kamu sesangat....


ni tgh tahan air mata sedey dgr ucapan last abah.....tak per abah dah tiba masa abah b'santai kat umah merehat kn badan dh berpuluh-puluh tahun keja.....




Smbg skit lagi citer ...panjang tul entri kali nih.....ringkasan stori2 yg aku nk share sama kamu smua...


1) Aku masih ingat lagi masa aku darjah 3, abah masuk kelas masa tu dier kena ganti cikgu bersalin subjek pendidikan seni.... aku terpanggil lah ABAH dalam kelas lalu dgn muka yang garang n selamba nyer dia menjawab siapa abah kamu?????? muahhahahahaha ...malu siot. Mana bole panggil abah dlm kelas...( masihkah abah ingat?????)


2) Masa darjah 5 aku jadi pengawas yg sangat gengster kt skolah maklumlah anak cikgu besar, aku dah cedera kan anak orang dgn membaling pembaris kayu besar yg warna kuning tepat kena kat dahi....dasyat kan aku ni . dan abah t'paksa menjawab ngan mak ayah budak tu , nasib baik mak ayah budak tu kata anak dia tu mmg nakal ...wakakakaka...nama budak tu helmi.....( masihkah Abah ingat????)


3) Masa darjah 6 lak aku g pancit kan tayar basikal budak pompuan kelas aku...sbb tak nak ikot cakap aku....wakakaka....lps tu ayah budak tu datang naik moto kapcai, datang umah bg tau abah.....wakakakak dush...dush....kena ketuk kt kepala....( masihkah abah ingat????)


4) Masa darjah 4 - 6 aku selalu ambik kuih kat kantin tak bayar....kata jerk kat mak cik kantin masuk dalam buku hutang abah....dah lah tu siap belanja kawan2 ....( masihkah abah ingat??????)


bnyk lg ....smbg kat part 2 lak....ader lagi nk masuk gambar....
bye!!!!




Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI