Monday, August 27, 2012

KiSah dAN TaULaDan...

Assalamualaikum....

Kisah 1:

Di satu hari Si A dtg melawat saudara nya (si B) yang tidak berapa sihat, si B ni nak dikatakan kaya tidak lah kaya sesangat cuma senang lah sikit, kalau kaya tu mesti lah ada duit berbillion dlm bank kan.... Semua orang tak berkenan sgt dgn perangai si B ni sbb agak sombong, kutuk org sana kutuk org sini smua nye tak betul dpan mata dia. Mengenangkan saudara si A ni pergi lah juga melawat si B. Niat ikhlas nak melawat org sakit di salah erti pula oleh Si B, yang ingat kan dtg kerumah nya ingin meminjam duit..... Uih sesedap kepala otak die jer (pnya lah keji pemikiran die). Lalu pulang lah si A dgn hati yg terluka....

Moral of the story:
Jgn ingat duit tu bole masuk dlm kubur tau, duit tu tak leh jamin yg kita tak kena seksa dlm kubur, malaikat tak bole rasuah. Lain lah klu kita mati nanti kita bole korek n tanam diri kita sendiri dlm kubur kan...kan..kan... Perangai yg boleh memutuskan silaturahim antara saudara pon tak bagus. Tu lah manusia baru Allah bg rezki lebih skit tu blom lg nama tersenarai dlm 10 org terkaya kat Malaysia nih dh jadi macam tu klu tersenarai tak tau lah dia jd mcm mana... Cerita nih pon jd pengajaran utk diri sendiri spaya kita jgn jadi org yg kufur nikmat.


(cerita di ats tiada kena mengena antara yg idup atau pun yg mati.... Abis tu kena mengena dgn sapa???? Wah gitu....)

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI