Wednesday, January 16, 2013

PEgiNTai kE PeNgInTip? ?????

Assalamualaikum.....

Kali ni nak cite sambungan cik hana masuk sekolah, biasalah kan i kan kepoh semua nak cite..... suke ati la kan...

Ni kejadian hari ke-2, di sebab kan umah pengasuh jauh skit dengan sekolah cik hana kena berulang naik van sekolah...... Uih ini lah menda yang paling i risau tau...senak dada fikir benda nih weh.... Nak lepas dia naik van sendiri apakah dia mampoooo sebab melalui pandangan mata ku dia tu sesangat lah lemah gemalai, macam kecik je lagi kennn...tapi nak buat acammana itu jer cara yang ada tawakal jer lah semoga Allah mempermudahkan kan urusan kami dan menjaga keselamatan anak ku Amin....

Hari ke 2 (khamis) nih kitaorg dah suruh dia naik van, masa nih je kitaoang cuti kan kena pantas ajar dia..... Dalam pukul 7pg tu kita orang dah hantar dia kat umah Mak sebab van tu akan ambik dalam kul 7.30 gitu..... Hari ni kitaorg tunggu dlm keta jer tengok dari jauh... Nasib lah dalam van tu ada cikgu yang ikot.... Ambil n hantar dalam pagar rumah.... Terlupa lak nak ambil gambar Masa van ni datang ambik kat umah mak sebab masa aku yang kecut2 perut Nak tunggu van nih sampai, jangan lah dia buat hal tak nak naik van lak.....tu lah tujuan kitaorg nyorok, biasalah cik hana kalau nampak kitaorg ada kat situ mau nye dia nak naik van.... Jadi mari lah kita tengok je dari jauh....


Mesti lah ada gambar pengintip kan..... Mesti lah nak glemer gak... Tunggu lah kitaorg dalam keta...... Lepas je van tu datang ambik terus kitaorg pecut keta terus tunggu kat sekolah lak nak tengok dia turun van and masuk sekolah..... (mesti dalam hati korang cakap tu pun nak tengok kennnnn) aku bukan lah cerewet sangat cuma nak pastikan dia ok jer, semua mak ayah pasti nak anak dia dapat yang terbaik kan......risau kan.....



Ha..... Masa nih baru ingat nak ambil gambar. Masa nih baru dia turun van, aku dah tunggu kat sebelah tiang nak tengok dia, nampak macam ok jer lega ati..... Nampak macam dia jalan sorang sebenarnya ada cikgu ikut kat belakang sebab sebelah tu jalan, bahaya ..... Tak toleh kiri kanan terus jer jalan masuk kan....aloololololo apa lah yang dia fikirkan: takut ke? Letih ke?...... Masa ni aku sedey lah kan sebab tak bole nak hantar n ambil dia g sekolah... Apa kan daya; Nak, ummi n abah kena keja..... :-(



Yang ni lak masa time dia nak balik kul 12 tu, usaha nih kitaorang dok sorok kat kedai sebelah tu pasal tak nak dia nampak, sampai tokey kedai tu jòin sekali, muhuhuhuhuhu........ Masa nih cikgu tengah susun kedudukan duduk dalam van, mana yang turun dulu kena duduk depan... Masa ni memang kecoh skit le biasa lah nak jaga ramai budak kan bukan senang dengan mak ayah lagi bz nak ambik anak.......



Dah gerak pegi kat van, setakat ni tengok ok lah cara cikgu dia jaga budak2.... Jangan lah cerewet sangat setakat menda2 kecik tu pejam mata je lah....... Sampai kesudah dia tak perasan kitaorang ada kat situ...... Tengok dia dah masuk dalam van, van pun nak gerak kitaorang pun terus gerak nak tunggu kata umah mak dia lak.....


Masa lalu kat sebelah van ni pun dia tak perasan, siap ummi turun tingkap lagi nak ambik gambar......muhuhuhuhuhuhuhu
Tapi nampak lah muka dia letih..... Macam tu lah wahai anak kalau nak berjaya kena lah berkorban skit..... Ummi dulu jalan kaki je tau tengah panas mana ada van2 nih jalan atas batu kikir lagi bayang lah panas tak panas, tapi dekat je lah umah sebelah sekolah muhuhuhuhuhuhu...... (nak jugak kan. ......)



Kitaorang tunggu dalam kawasan mesejid siap parking sebelah keta jenazah lagi.... Sambil-sambil tunggu hana sampai kat umah mak dia tu en suami sempat lah bagi tazkirah kennnnnnn sebab dah parking sebelah keta jenazah terus jadi ustaz, sebagai isteri yag baik harus lah aku kena dengar dengan teliti.....laki:"hidup kita ni bukan lah panjang sangat bla....bla.....bla.... Masa tu hanya amal, anak yang soleh dann bla....bla...bla....." isteri: Ya B..... Betul tu B....Ya B.......betul tu B.... Ada kot dalam setengah jam kitaorg tunggu kat situ...... Umah mak hana yang ada pokok kat depan tu.... Hana pun sampai kan..... Tapi dah lupa ambil gambar...... Tengok lah mak dia tunggu kat pagar.....
Ini lah aktiviti kitaorg selama dua hari.......lepas nih kita tawakal je lah pada Allah..... Petang dia ada kelas ngaji lak kat umah mak dia, nasib baik mak dia yang ajar jer kalau tak jenuh lah nak cari tempat lah, transport lain lak..... Dah tu jer. .......

Mesti korang letih baca entry panjang nih kan.....
Ok lah.... Nnti mak hapdet lagi yer noq.... Mak ada keja.....
Tatatititutu.....
posted from Bloggeroid
Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI