Tuesday, June 10, 2014

PeRcUtIan Yg X diRaNcAng iNi BeSt...

Salam...

Hari ni nak cite pasal percutian yg tetiba ... Ha gitu tajuk dia...walaupon pada korang biasa2 je tp pada aku sangat best...hahahahaha ini namanya syok sendiri.... Letih lah korang baca panjang cite nih, aku x reti nk buat ringkasan... Huhuhuhuhu

Anak arwah along biasanya coti sekolah akan duduk sini seminggu so macam xtiviti la yg kitaorg buat kan....tp x pergi jauh2 pon sbb iolssss x bole coti lama...

Diaorg datang kt umah 28/5 dah tp iolssss kije lagi so x leh g mana2... Rutin nye tiap2 pagi hntar diorg pergi umah pengasuh hana... Tp kakak auni cakap bole tak dia duduk rumah je x yah hntr umah pengasuh... Idok le aku benarkan oiiii, x yakin aku diaorg tinggal kat Umah!!!

Aku ambik cuti 2 hari 5 & 6... So rancangnya nk g picnic kat PD tu je tempat pling dekat yg ada pantai kan... Kamis tu bangun pagi2 kononnya nak siapkan bekal lah katenya... Lpas bagun kejut en somi subuh....ha.... Lpas tu perlahan aku sinsing lengan baju tepuk bantal sambung tido!!!! Bagus... Bagus... Finaz... Ko memang begitu.... Siap dlm tido tu mimpi buat sandwich, nasik lemak smua dah masak dah sampai PD pon hahahaha... Perghhh best btol kan Coti kerja nih!!! Dapat tido dgn tenang sambil keluar air lior basi tenang je... Nak coti lagi!!!!

Agak tengahari gak lah baru bangun lepas tu buat2 muka terkejut lak kan...eh bila aku tido balik nih... Blah la.... Ha yg ni baru btol sinsing lengan siapkan bekal... Buat sandwich, goreng hotdogs, nugget dan yg senang2 je lah!!! Hahahaha yg susah kita beli je... jadi lah tu kan... Pkul 2 PETANG baru gerak dr rumah... Katenya pagi nk g... Budak 3 org tu dh muncung mulot memasing kata lambat...biasa sangat tu!!!  ikat bibir tu kang baru tau...

Dlm keta pon satu hal gak bebudak ni asyik gaduh je ishhhhh... Baru aku tau kan mcm mana ada anak ramai!!! Jap2 menjulur je tangan aku mcubit ke belakang kan...diam jap lps tu mula balik!!! Lantak korang lah...
Korang x caya nih sorang dh mrajuk!!! Biasanye si kecik tu lah yg emo lebih!!!



Ha kan!!!!! 

Sampai je kat sana terus bukak bekal nih.... semangat nih panas2 lengit tu... Itam I tau!!! Makan la diaorg dgn lahap nye, nampak sangat I masak sedap... Walaupon yang ado!!!


Harta peninggalan arwah... Saya rindu kamoooo Along!!!!



Yang ni x yah cakap le asyik berkepit je dgn abah!!! Bagus gak bole ummi btenang skit sambil menikmati suasana indah...

Lpas tu tetiba rasa nk tido kat sini kan!!! dah la x bwak baju, selai sepinggang je...budak2 nih ada lah bwak baju nk mandi... Lpas tu fikir ada x hotel kosong coti sekolah nih... Tp rezki bwak anak2 kan... Ada uolllssss bukan hotel tp kondo TNB hahahaha puas ati 3 bilik...murah plok tu... Selesai satu masalah...
Masalah kedua baju, spender Dan lain2 ??? Huhuhuhu apa ada hal!!! Beli t-shirts 10 hengget tp jalan pakai le buat mandi kolam...spender pepandai le.. Ha.... 
Sesampai je memasing x myempat terus terjun kolam...ummi masih bertahan amik gambo je kt atas sbb ummi x beli baju lagi, ingatkn malas mandi kolam kn tp x tahan le negok diaorg nih...



Yang hana tu dah kenapa menari mak yong lak dlm air....


Bila anak2 hepi op kos ummi n abah pon hepi... Tp aku tgok abah je tlebih hepi... Bagi lah chan.... Macam2 aksi berenang lah abah tunjuk.... Mentang2 lah tahu berenang nyampah!!!


Nih view senja. Indah ciptaan Allah.... Duduk kat balcony sambil romantic2 gesel2 dgn laki Muhuhuhu best!!!!!


Ni view pagi tenang...tenang...tenang..... Ari mendung skit... Sblom hujan turun mari lah kita mandi kolam kali nih ummi mandi gak.... Puas ati aku dpat mandi....
Masa nih la yg memasing nk posing dlam air... Yg jd mangsa nye ummi le yg kena ambik gambo...last gambo ummi satu je ada....!!! Wat de fish!!!


Yang ni lah paling eksen.. siap bole senyum bagai kan dah yg tukang ambik gambo nih dah la x pandai menyelam cis!!! Btol...


 Kenpa gombo I kecik je??? Sebab nya nyelam skit je x abis pon kepala tengelam muhuhuhuhuhu asal ada je kan... Jadi mari kita crop gambo nih bagi nampak pro skit.... Tgk muka auni!!! 


 Hana pon nak jugak.... Dah knpa gambo muka auni dalam air semua mcm ikan buntal!!!


Yang ni alya... Dia nih lembut skit orang nye suka je layan kerenah hana Dan asyik jadi mangsa buli si hana.... Bole tahan sibudak kecik tu...tp dia berani buli kak alya je lah org lain dia takut....


Kan dah kata knpa kah muka dia begini???


Smua gambo dlm air nih memang pkai hpong Xperia je... berbaloi beli...mari kita guna kaw2...




Tu je korang letih tau hapdet pkai hpong nih.... Klu typo tu pepaham je lah!!!! Nnti kita hapdet lagi.....



Korang ... balik PD iolssss terus demam tau.... Hahhaahha tu pon nak ngadu kat korang...



Bye.












No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI