Tuesday, October 28, 2014

sMaLL OfFiCE uMmI...

Assalamualaikum....

Hari sabtu baru ni tetiba terajin... Korek2 dalam stor jumpa wallpaper lebih buat dapur ari tu.... Kpla otak ni laju je cari idea nak buat apa dgn wallpaper nih, mak jemah nih bukan boleh tgk benda2 membazir nih...so mari lah kita buat diy skit2 smbil mgemas "SOHO" ummi ...


 Papan ni dari almari yang nak di buang, senang je balut dgn wall paper jadi lah cantik semula.... Yang mana kita boleh jimat mari kita jimat ye adik2, sekali lagi di tegaskan "jangan membazir".... Huhuhuhu tp klu korang bnyak duit beli aje lah baru, ni aku nak share pada kenkawan yang suka guna je apa yang ada dan tak payah keluar duit banyak...


Lepas tu mintak tolong suami tercinta tlong beli kan "L" apa entah nama benda alah ni, (klu nak mintak tlong suami ni ayat kena manis beb, puji2 skit, bagi belaian manja skit kompom cpat je dia tlong)...... Satu menda L tu 3 hengget je...  tapi menda alah ni x de warna putih, aku mmg pecinta putih jadi harus lah kena spray kaler putih...


Almari ni mmg ada kat bilik nih mmg utk isi barang2 jahit. Tampal jugak wallpaper dlm dia. Almari tu belah bawah dia isi cermin so klu x kemas mmg nampak serabut lah sangat, so mari lah kita tampal juga wallpaper kat cermin tu supaya boleh menutup kesemakan itu...hahahahahahaha nampak tak kat situ tahap kerajinan ku takat mana???!!!! Jangan di ikut ye perangai malas hakak ni ye....



Ha ni lah hasil rak yang dah siap tu.... Cantik kan (sendiri buat sendiri puji, boleh???!!!) tak yah keluar duit bnyak2 pon... Aku susun benang kat atas nih... Tebuk lubang kat dinding tu mintak tlong adik.... Kan... Smua buat sendiri ni mmg jimat... Tinggal rajin dengan tak je... Pilihan di tangan anda.... 


Sebenarnya bilik nih dulu aku buat bilik mainan cik hana tu yang ada stiker katun2, cik hana dah besor so mainan dia smua kumpul dlm bilik dia je... Stiker tu Syang nak cabut biar je lah kat situ... 




Ni susun atur SOHO aku, x de bajet nk guna perabot mahal2... Memadai lah sedap mata memandang.... Abaikan langsir x pasang lagi.... Ok tu je...

By korang.






12 comments:

  1. seronoknya pandai menjahit. jeles. hehehe.
    yg penting SOHO kemas dan mudah nak amek brg. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya jahit tudung je, x reti jahit baju hahahahaha... Tq ye

      Delete
  2. Nice.putih.so lapang je nmpak...Langsir tukang jahit mmang biasa lambat siap....biasaaa dh tu....

    ReplyDelete
  3. comeynye opis kak pnaz!..kte nk blaja jahit ngn akak bleh?...tingin nk blaja jahit tp alwiz no time laa...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak x pandai pon jahit baju dik oiiii akak jahit tudung je reti....

      Delete
  4. hihihih.. mana awak beli bakul bawah meja tu.. meh la kasi show tunjuk bakul tu clear sikit... apa pun.. yg murah itu lagi cantek sebenarnya kalau kena gaya kan...

    ReplyDelete

Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI