Thursday, January 15, 2015

cIk haNa OkEy aJe...

Assalamualikum. .....


Korang sihat tak??? Aku baik2 aje tp cuma letih skit, letih mental sebenarnya.... Alhamdulillah tgk cik hana dah ok duduk kat transit dh boleh urus diri sendiri...kakak2 pon dah ada kawan baru kat sekolah ni.... Sekali lagi Allah permudahkan urusan ku.... Tq Ya Allah...
Seminggu ni aku cuti uruskan sekolah anak2... Kakak auni tak dapat sekolah agama sama dengan cik hana n kakak alya sebab tahun 5 dh penuh.... Mula2 jem jugak nk fikir macam mana kan... So kakak kena sekolah lain, kakak akan transit dkat rumah ustazah yg ajar aku ngaji.memalam tu....ustazah tu ngajar sekolah KAFA kakak auni... Lega hati.... Settle satu hal....

Aku sebenarnya x yakin dgn cik hana duduk kat transit.....korang bayang lah dia mana pernah duduk taska smua duduk rumah pengasuh x pernah bdikari...
Tapi sekarang dia cuma ada satu pilihan je boleh ke tak boleh ke dia kena buat jadi boleh!!!! Selama 3 hari ni aku jadi "stalker mommy" aku sorok dalam keta lah, sorok belakang tiang lah tgok dr jauh je macam mana dia buat.... Lpas ustaz hntr dia pergi sekolah aku akan naik tgok dia isi tak smua baju sek agama dalam beg, nmpak nya setakat ni ok...

Korang boleh bayang tak aku boleh ternangis tgk dia dari dalam keta hahahahah aku bukan nak nages tp air mata ni yang nak keluar... Mungkin ni pgalaman yg ptama aku....lpas ni klu ada anak no 2 aku dah ok kot!!! Haahahahaha eh ke sama gak.... Ummi dia yg hover anak ok je.... Siap kena tunjal kepala dgn laki lagi " anak pergi sekolah weiiii bukan pergi perang!!!!" ek elehhhhh berani tunjal kpala bini.... U x memahami naluri seorang ibu hatinye lembut bab kapas sesejuk salju di korea..... (rainnnn oppa i lap u).. Hensem kan korang pelakon rain tu....hahahahaha

Aku rasa terenjat gak lah kan tetiba ada 3 org anak..... Hari isnin tu mmg kelam kabut sangat.... Tak pe plan2 kayuh ummi,  u can do it!!!! Selama ni sorang anak mmg besenang lenang je lah kan... Sekarang ambik ko.... Hahaahahaha....


Ni je lah satu2 gambar yabg ada pada pagi isnin tu... Cik hana kena hntar ke sek agama, kakak sesi pagi kat sekolah biasa.....diaorg lain sesi dgn cik hana, klu satu sesi ummi lagi senang ati....


Mak aiii ramai kot tahun satu saja ada 440 lebih kalau x silap... Tgk sama je semua, macam mana nak cam anak sendiri.... Cik hana pakai beg sekolah yg aunty yana burhan bg masa birthday hari tu! Beg barbie tu!!! Tahun ni aku tak beli langsung alat tulis, botol air bekal makanan, smua lah smua dia dapt masa birthday hari tu siap boleh share dgn kakak2 lagi....ye lah pensil box je dia dapat 6.... Tq korang ye, bguna sgt korang bagi....


Ni pic masa hari isnin petang tu... Masa dia rehat hari pertama kitaorang tlong belikan makanan, hari selasa tu kitaorg suruh dia beli sendiri..... Boleh je, dia beli mee goreng tp mee goreng tu pedas lah pulak terus x nak makan... Lps tu dia cakap "esok hana nak beli nasi lemak tp sambal hana letak tepi ye ummi" wah dlm ati aku pandai pon bfikir..... Lpas tu rabu aku pegi kantin tp duduk jauh x bg dia nampak.... Dr pemerhatian ku okey aku dah boleh pergi keja minggu depan dgn senang hati....



Kalau orang kata aku hover mmg aku hover pon tapi lantak lah ada aku kesah...hahahaha.... Lagi pon ni kali pertama kot kasi chan lah kat aku nak hover.....

Kesimpulan yg boleh aku buat Cik hana boleh bdikari, cuma aku kena bg dia ruang utk cuba sendiri..... 

Korang nak tahu tak sebenarnya kan hari selasa tu guru besor dah x bg ibu bapa masuk hahahahaha cuma dia bg masuk masa rehat je sekejap lpas tu kena halau keluar.... Kesian cikgu2 nak buat kije susah sbb mak ayah lg tunjuk pandai dr cikgu....



Bye itu je nak cite




Designed by UMIESUEstudio 2014 : FINAZAMRI